Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 1. 7. 2025.
- Úvodní ustanovení
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“) uzavírané mezi ústavem Zámecké návrší z.ú., se sídlem Jiráskova 133, 570 01 Litomyšl, IČO: 27501485, DIČ: CZ27501485 (dále jen „Prodávající“), a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „Kupující“) prostřednictvím e-shopu Prodávajícího umístěného na internetové adrese www.zamecke-navrsi.cz.
1.2. Kontaktní údaje Prodávajícího jsou:
Adresa pro doručování: Jiráskova 133, 570 01 Litomyšl Elektronická adresa (e-mail): info@zamecke-navrsi.cz Telefon: +420 777 100 897 DS: p4bjhnn
1.3. Tyto VOP se vztahují na prodej zboží, vstupenek do památek a na akce pořádané pod záštitou Prodávajícího, a dále na prodej voucherů a dalších služeb nabízených Prodávajícím prostřednictvím e-shopu.
1.4. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP.
1.5. Prodávající je oprávněn znění těchto VOP jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP. Pro Kupujícího je vždy závazné znění VOP účinné v okamžiku odeslání jeho objednávky.
- Předmět kupní smlouvy
2.1. Předmětem Smlouvy je koupě a prodej zboží, vstupenek do památek nebo na akce pořádané pod záštitou Prodávajícího, a dále na prodej voucherů a dalších služeb (dále souhrnně jen „Produkty“) nabízených Prodávajícím prostřednictvím e-shopu.
2.2. Veškerá prezentace Produktů umístěná v e-shopu je informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít Smlouvu ohledně těchto Produktů. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- Objednávka a uzavření kupní smlouvy
3.1. Kupující objednává Produkty prostřednictvím e-shopu Prodávajícího. Pro objednání Produktů vyplní Kupující objednávkový formulář v e-shopu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- a) objednávaném Produktu (Kupující „vloží“ požadované Produkty do elektronického nákupního košíku e-shopu),
- b) způsobu úhrady kupní ceny Produktů,
- c) údajích o požadovaném způsobu doručení objednávaných Produktů, a
- d) informacích o nákladech spojených s dodáním Produktů (dále souhrnně jen „Objednávka“).
3.2. Před odesláním Objednávky Prodávajícímu je Kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do Objednávky Kupující vložil, a to i s ohledem na možnost Kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do Objednávky. Objednávku odešle Kupující Prodávajícímu kliknutím na tlačítko: „Dokončit objednávku“ / „Potvrdit objednávku“ / Potvrďte nákup.
3.3. Odesláním Objednávky Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a souhlasí s nimi.
3.4. Prodávající potvrdí přijetí Objednávky Kupujícímu elektronickou poštou na elektronickou adresu Kupujícího uvedenou v Objednávce (dále jen „Potvrzení Objednávky“). Smlouva je uzavřena doručením Potvrzení Objednávky Kupujícímu.
3.5. V případě, že Prodávající nemůže splnit některý z požadavků Objednávky, informuje o tom Kupujícího a nabídne mu alternativní řešení nebo zrušení Objednávky.
3.6. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Kupující sám.
- Cena Produktů a platební podmínky
4.1. Ceny Produktů jsou uvedeny v e-shopu včetně daně z přidané hodnoty (DPH), pokud je Prodávající plátcem DPH. Ceny Produktů zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v e-shopu. Tímto ustanovením není omezena možnost Prodávajícího uzavřít Smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
4.2. Ceny Produktů nezahrnují náklady na dopravu, které budou připočteny k celkové ceně Objednávky a budou Kupujícímu zobrazeny před jejím odesláním.
4.3. Kupující může uhradit kupní cenu Produktů Prodávajícímu následujícími způsoby:
- a) Online platba kartou: Platba probíhá prostřednictvím zabezpečené platební brány Comgate a.s.. Po odeslání Objednávky bude Kupující přesměrován na platební bránu, kde provede platbu.
- b) Bankovním převodem: Platba na účet Prodávajícího č.: 2802864731/2010 vedený u Fio banka a.s.. Jako variabilní symbol se použije číslo Objednávky. Produkty budou odeslány/poskytnuty Kupujícímu až po připsání celé částky na účet Prodávajícího.
- c) Dobírka (platba při převzetí): Platba v hotovosti nebo kartou proběhne při převzetí zásilky od přepravce nebo při osobním vyzvednutí. Za tuto platební metodu může být účtován dodatečný poplatek, který bude uveden v Objednávce. Prodávající si vyhrazuje právo omezit dostupnost dobírky pro určité druhy Produktů (např. digitální vstupenky) nebo pro Objednávky s určitou hodnotou.
4.4. V případě bezhotovostní platby (online kartou, bankovním převodem) je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření Smlouvy.
4.5. Prodávající vystaví Kupujícímu daňový doklad – fakturu, která bude zaslána elektronicky na e-mailovou adresu Kupujícího, případně bude součástí zásilky s Produkty.
- Dodací podmínky
5.1. Prodávající se zavazuje dodat Produkty Kupujícímu některým z následujících způsobů, dle volby Kupujícího v Objednávce:
- a) Doručení e-mailem: Využití zejména pro vstupenky a vouchery. Produkty budou Kupujícímu zaslány v elektronické podobě (např. ve formátu PDF) na e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce, zpravidla do 3 pracovních dnů od připsání platby na účet Prodávajícího.
- b) Poštou / Kurýrní službou: Produkty budou odeslány na dodací adresu uvedenou v Objednávce prostřednictvím vybraného poskytovatele přepravních služeb. Náklady na dopravu nese Kupující a budou uvedeny v Objednávce. Orientační dodací lhůta je 7 pracovních dnů od odeslání Produktů.
- c) Osobní odběr: Produkty si může Kupující vyzvednout osobně na adrese Prodávajícího, Jiráskova 133, Litomyšl během otevírací doby od 9:00 do 17:00. Kupující bude Prodávajícím informován e-mailem, kdy budou Produkty připraveny k vyzvednutí. Při převzetí je nutné předložit doklad totožnosti a potvrzení Objednávky.
5.2. Při převzetí zásilky od přepravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu Produktů a v případě jakýchkoli závad to neprodleně oznámit přepravci a sepsat záznam o poškození. V případě zjištění poškození obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky je Kupující povinen zásilku odmítnout, v opačném případě na sebe přebírá riziko odpovědnosti za škodu tímto způsobenou.
Specifické podmínky pro vstupenky a vouchery
- Specifické podmínky pro vstupenky a akce, vouchery
6.1. Vstupenky:
- a) Vstupenka je platná pouze pro konkrétní datum, čas a akci/prohlídku, na kterou byla zakoupena, a to v rozsahu uvedeném na vstupence.
- b) Zakoupená vstupenka je nepřenosná a slouží k jednorázovému vstupu.
- c) Ztráta, poškození nebo zničení vstupenky nezakládá právo na vrácení vstupného ani na vydání nové vstupenky.
- d) Zrušení nebo změna akce ze strany Prodávajícího: V případě zrušení akce nebo prohlídky ze strany Prodávajícího (Zámeckého návrší z.ú.) má Kupující nárok na vrácení plné ceny vstupenky. O zrušení akce bude Kupující informován e-mailem. Vrácení peněz proběhne do 14 dnů od oznámení zrušení akce, a to způsobem, jakým byla platba provedena.
- e) Změna termínu nebo místa akce: V případě změny termínu nebo místa konání akce má Kupující právo buď na novou vstupenku pro změněný termín/místo, nebo na vrácení plné ceny vstupenky. Postup pro uplatnění tohoto práva je stejný jako v případě zrušení akce.
- f) Storno ze strany Kupujícího: V souladu s § 1837 písm. j) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, nemá Kupující právo odstoupit od Smlouvy o nákupu vstupenek, neboť se jedná o smlouvu o využití volného času, a Prodávající toto plnění poskytuje v určeném termínu. Zakoupené vstupenky nelze vrátit ani vyměnit za jiné, pokud není Prodávajícím výslovně uvedeno jinak (např. v případě speciálních nabídek nebo podmínek konkrétní akce).
6.2. Vouchery:
- a) Voucher opravňuje jeho držitele k využití služeb nebo nákupu zboží v hodnotě nebo rozsahu uvedeném na voucheru, a to v rámci nabídky Zámeckého návrší z.ú.
- b) Platnost voucheru je vždy uvedena přímo na voucheru. Po uplynutí doby platnosti voucheru zaniká nárok na jeho uplatnění a není možné žádat vrácení peněz.
- c) Voucher nelze vyměnit za peníze.
- d) Uplatnění voucheru je možné dle podmínek uvedených na voucheru (např. online v e-shopu, osobně na pokladně). Doporučujeme předem ověřit podmínky využití.
- e) Vouchery nelze zpravidla kombinovat s jinými slevami nebo speciálními nabídkami, pokud není uvedeno jinak.
Reklamace a odstoupení od smlouvy
- Odstoupení od kupní smlouvy (vrácení zboží)
7.1. Právo Kupujícího (spotřebitele) odstoupit od smlouvy:
- a) Kupující, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od Smlouvy uzavřené distančním způsobem (tj. prostřednictvím e-shopu) ve lhůtě čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, a to bez udání důvodu. Lhůta pro odstoupení se považuje za zachovanou, pokud Kupující v jejím průběhu odešle Prodávajícímu oznámení, že od Smlouvy odstupuje.
- b) Odstoupit od Smlouvy může Kupující mimo jiné i zasláním vyplněného formuláře pro odstoupení od Smlouvy, na kontaktní adresu Prodávajícího nebo na elektronickou adresu Prodávajícího.
- c) Výjimky z práva na odstoupení: Kupující nemůže odstoupit od Smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, zejména pak: * od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a Prodávající před uzavřením smlouvy sdělil Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení; * od smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím; * od smlouvy o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu; (to platí pro vstupenky). * v dalších případech dle § 1837 občanského zákoníku.
7.2. Postup při odstoupení od Smlouvy:
- a) V případě odstoupení od Smlouvy zašle Kupující Produkty, které obdržel, zpět Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od Smlouvy. Produkty musí být vráceny kompletní, nepoškozené, čisté a pokud možno v původním obalu.
- b) Náklady spojené s vrácením zboží Prodávajícímu nese Kupující.
- c) Prodávající vrátí Kupujícímu kupní cenu a náklady na dodání Produktů do čtrnácti (14) dnů od vrácení Produktů dle písm. a), a to stejným způsobem, jakým byla platba provedena, nebo jiným způsobem, na kterém se s Kupujícím dohodne.
- d) Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností Kupujícího, je Prodávající oprávněn uplatnit vůči Kupujícímu nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
- Reklamační řád (záruka za jakost a vady)
8.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.2. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že Produkt při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující Produkt převzal:
- a) má Produkt vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- b) se Produkt hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se Produkt tohoto druhu obvykle používá,
- c) Produkt odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- d) je Produkt v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- e) Produkt vyhovuje požadavkům právních předpisů.
8.3. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění: Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
8.4. Způsob uplatnění reklamace:
- a) Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu po zjištění vady.
- b) Reklamace se uplatňuje písemně e-mailem nebo poštou na adresu sídla Prodávajícího prostřednictvím vyplněného formuláře. V reklamaci je nutné uvést: jméno a příjmení Kupujícího, číslo Objednávky, popis vady a návrh způsobu vyřízení reklamace. K reklamaci je nutné doložit doklad o koupi Produktu (fakturu) nebo jiným způsobem prokázat jeho zakoupení u Prodávajícího.
- c) Kupující je povinen Produkt k posouzení vady Prodávajícímu doručit, pokud je to možné s ohledem na povahu vady.
- d) Reklamaci včetně odstranění vady vyřídí Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. O vyřízení reklamace bude Kupující vyrozuměn e-mailem.
8.5. Práva Kupujícího při vadném plnění:
- a) Nemá-li Produkt vlastnosti uvedené v bodě 8.2, může Kupující požadovat i dodání nového Produktu bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, avšak pokud se vada týká pouze součásti Produktu, může Kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od Smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady.
- b) Právo na dodání nového Produktu nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže Produkt řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od Smlouvy odstoupit.
- c) Neodstoupí-li Kupující od Smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového Produktu bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu Produktu, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nový Produkt bez vad, vyměnit jeho součást nebo Produkt opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo v případě, že by zjednání nápravy Kupujícímu působilo značné potíže.
Další důležité body
- Ochrana osobních údajů
9.1. Ochrana osobních údajů Kupujícího, který je fyzickou osobou, je upravena zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, a Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR).
9.2. Podrobné informace o zpracování osobních údajů naleznete v odkazu https://www.zamecke-navrsi.cz/cs/m-51-zasady-ochrany-osobnich-udaju.
- Řešení sporů
10.1. Vzájemné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je spotřebitelem, lze řešit mimosoudně prostřednictvím České obchodní inspekce (ČOI) se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 00020869, internetová adresa: www.coi.cz.
10.2. Kupující, který je spotřebitelem, má právo využít platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
10.3. V případě soudního sporu mezi Prodávajícím a Kupujícím je dána příslušnost českých soudů.
- Závěrečná ustanovení
11.1. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak si strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
11.2. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.